Inwoners van Ridderkerk ontvangen jaarlijks de aanslag van gemeentelijke belastingen. Voor hen met een te laag inkomen bestaat de mogelijkheid om kwijtschelding aan te vragen.
De aanvraag van kwijtschelding wordt beoordeeld op basis van inkomen, vermogen en uitgaven. Dit kan onder meer spaargeld en bezit van een eigen woning omvatten. Om kwijtschelding aan te vragen, dient men binnen drie maanden na ontvangst van de belastingaanslag een aanvraag in te dienen via de website van SVHW.
Indien u vorig jaar kwijtschelding heeft ontvangen, wordt automatisch bepaald of u ook dit jaar in aanmerking komt. Indien dit het geval is, is een nieuwe aanvraag overbodig. Ontvangt u geen bericht over automatische kwijtschelding, dan wordt geadviseerd contact op te nemen met SVHW of een aanvraag in te dienen via hun website.
Voor het aanvragen van kwijtschelding kunt u terecht op svhw.nl/kwijtschelding-aanvragen. Additionele voorwaarden en relevante informatie zijn beschikbaar op ridderkerk.nl/kwijtschelding-gemeentebelastingen.
Dit artikel is opgesteld door de Gemeente Ridderkerk om inwoners te informeren over de mogelijkheid van kwijtschelding van gemeentelijke belastingen.